torsdag 9 mars 2017

I hantverkshörnan: Mars

Och så var det redan mars, vilket betyder att om mindre än en månad har jag gått klart halva min utbildning!!! Mars betyder också att det är dags för en presentation av projekten jag håller på med just nu :)
https://www.flickr.com/photos/146549513@N08/32484561554/in/photostream/
Här skall det alltså bli Hulda från den fantastiska boken Sticka svenska mönster som jag fick i julas. Fram tills nu har tröjan fått följa med mig på föreläsningar, men nu börjar den ta lite för mycket plats i väskan så den får stanna hemma i fortsättningen.
https://www.flickr.com/photos/146549513@N08/32484561294/in/dateposted/
Den första sockan till min mamma är nästan klar! Jag inbillade mig att detta mönstret skulle vara jätte roligt att sticka, men efter hälen ville jag bara att den skulle ta slut. Den är dötråkig att sticka!?! Och nu skall jag snart börja med en till....
https://www.flickr.com/photos/146549513@N08/32484561084/in/photostream/
Sedan februari har jag nog bara stickat ungefär 20 varv på mina Fläderblomsockar, istället har jag prioriterat de andra projekten istället. Detta kanske får bli min föreläsningstickning nu när Hulda böjar bli lite opraktisk att ta med i väskan.
https://www.flickr.com/photos/146549513@N08/32484558714/in/photostream/

6 kommentarer:

  1. Fläderblomssockarna ser väldigt spännande ut!:)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Elin :) Jag längtar tills de blir klara.

      Radera
  2. Grattis till utbildnings-halvtid! Vilka härliga färger du arbetar med just nu, älskar både tröjan och fläderblomssockarna! För övrigt låter det ju HUR gulligt som helst med fläderblomssockar?! Ska bli kul att se hur de växer fram! :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Jenny! <3 Eller hur, alla sockorna i den boken har så fina namn :D

      Radera
  3. Åh, jag vill också sticka en kofta! Kanske ska kolla in Hulda? ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hulda är en faktiskt tröja, men det finns några fina koftor i boken om man inte vill försöka sig på att göra om Hulda till en kofta ;)

      Radera

Jag sätter stort värde på alla era kommentarer! Om du inte vill kommentera som Anonym kan du välja alternativet "namn/url" under kommentera som. Där fyller du bara i ditt namn och skriver din kommentar, så är det bara att publicera den sen. Vill du även få mejl om svar på din kommentar klickar du bara i rutan "Avisera mig" innan du skickar din kommentar.