söndag 18 januari 2015

Mössor och åter mössor

Instagram
Just nu sitter jag och stickar på en Vega, som jag nästan är färdig med. Mössan stickar jag i garnet som blev över från sjalen Medvind som jag stickade i höstas.

Så fort som jag är klar med denna mössa har jag två mössbeställningar från mina kusiner. De blev totalförälskade i min gamla jordgubbsmössa som mamma stickade till mig för +15 år sedan. Så nu blir det att inhandla garn till dessa två jordgubbsmössor som skall stickas efter exakt samma mönster som min stickades för hundra år sedan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag sätter stort värde på alla era kommentarer! Om du inte vill kommentera som Anonym kan du välja alternativet "namn/url" under kommentera som. Där fyller du bara i ditt namn och skriver din kommentar, så är det bara att publicera den sen. Vill du även få mejl om svar på din kommentar klickar du bara i rutan "Avisera mig" innan du skickar din kommentar.