måndag 8 februari 2016

Nördic Knittings Mysteriemössa


http://www.ravelry.com/projects/wastzmo/mysteriemossa-nordic-knitting


Mönster: Mysteriemössa av Nördic Knitting

Garn: Magasin Duettes Super Soft i färgerna Aubergine, Bleached white, Comfrey, Loganberry och Sugarsnap. Några utav färgerna är rester från min Medvind.

Stickor: 2,5 mm

Omdöme
Mönster: Ett jätte roligt mönster att sticka och är väldigt enkelt att följa. Det enda negativa som jag kan komma på är att det var något förvirrande när det vardags för minskningen, vilket gjorde att "stickade i blindo" den sista biten och hoppades på det bästa.
Garn: Super Soft är ett av mina absoluta favoritgarner att sticka i, men var det något svårt att sticka med i minskningarna – jag tror det beror spinnoljan – vilket gjorde att vissa av varven inte blev så snygga. Däremot snyggade de fula varven till sig efter blockningen, så de syns inte lika tydligt längre.

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag sätter stort värde på alla era kommentarer! Om du inte vill kommentera som Anonym kan du välja alternativet "namn/url" under kommentera som. Där fyller du bara i ditt namn och skriver din kommentar, så är det bara att publicera den sen. Vill du även få mejl om svar på din kommentar klickar du bara i rutan "Avisera mig" innan du skickar din kommentar.