söndag 13 juli 2014

Ett par strumpor

I fredags påbörjade jag mitt första par strumpor. Tidigare har mina stick/virkprojekt mest bestått av mössor och halsdukar, men jag kände att det var dags att utmana mig själv med något nytt. Idén att sticka ett par strumpor fick jag från en av mina nya favorit bloggar Clara stickar.

Sedan i fredags har jag har jag lyckats sticka halva delen på första strumpan. Vilket är ganska långt med tanke på att jag faktiskt dragit upp strumpan två gånger för att jag inte blev nöjd med tåspetsen för ens på tredje försöket ;)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag sätter stort värde på alla era kommentarer! Om du inte vill kommentera som Anonym kan du välja alternativet "namn/url" under kommentera som. Där fyller du bara i ditt namn och skriver din kommentar, så är det bara att publicera den sen. Vill du även få mejl om svar på din kommentar klickar du bara i rutan "Avisera mig" innan du skickar din kommentar.