söndag 29 november 2015

När första ljuset brinner

Det är så konstigt att det snart är jul! Inte nog med att året har gått jätte fort så betyder det att jag snart även är klar med min första termin på förskollärareprogrammet! Det känns så underligt på något sätt.

För sju månader sedan sökte jag in på universitetet på skoj, utan någon som helst tro på att jag verkligen skulle komma in.

För cirka fem månader sedan satt jag och en kollega spända av väntan på antagningsbeskedet i lunchrummet på sommarjobbet. Det kom lite som en chock när jag fick besked om att jag kommit in på mitt förstahands val.

För tre månader sedan satte jag min fot på universitetet för första gången. Då kändes det lite overkligt att jag skulle börja plugga igen – nästan som en dröm.

Tre månader senare känns det fortfarande lite som en dröm, men nu har verkligheten börjat komma i kapp och jag känner att jag äntligen har börjat landa i mitt yrkes val som jag gjorde lite på skoj sådär för sju månader sedan.


När första ljuset brinner står julens dörr på glänt och alla barnen glädjas att fira få advent

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag sätter stort värde på alla era kommentarer! Om du inte vill kommentera som Anonym kan du välja alternativet "namn/url" under kommentera som. Där fyller du bara i ditt namn och skriver din kommentar, så är det bara att publicera den sen. Vill du även få mejl om svar på din kommentar klickar du bara i rutan "Avisera mig" innan du skickar din kommentar.