onsdag 31 augusti 2016

Äventyr på Syfestivalen

I helgen bar det av till Syfestivalen i Göteborg för att botanisera bland tyger och garn. Personligen tycker jag att stämningen på festivalen var mycket mysigare förra året när den var i Borås. Dessutom tyger jag att utbudet av tyger var väldigt begränsat, det var väldigt mycket quilting tyger och tyger med "barnsliga" tryck. Men trots det kom jag inte helt tomhänt hem. Det blev två planerade köp och ett lite mer spontant.


Det första jag köpte var ett garnpacket (från Tant Kofta) till sockan Fläderblom. Men för att kunna sticka strumpan behöver man ju även ha mönstret så jag köpte mönsterboken #tantrulltussockor av Anna Bergman (även känd som Tant Ulltus). Förutom sockan Fläderblom har jag spanat in tre mönster till i boken som jag planerar att sticka i framtiden.

Det lite spontana köpte bestod av quilting tyger. Jag har planerat att sy några mindre stickpåsar, eftersom den jag sydde tidigare blev lite för stor för mindre projekt t. ex.  strumpor. Så när jag hittade en återförsäljare som sålde tyger i min smak, slog jag till och köpte tre par matchande tyger som skall bli tre eller fler stickpåsar.

7 kommentarer:

  1. Älskar färgerna på garnet, härlig färgkombination :) blir nog fina sockor!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vanligtvis skulle jag inte matcha de färgerna med varandra, men denna färgkombination är så underbar så förhoppningsvis kommer det bli ett par fina strumpor av det :)

      Radera
  2. Så tråkigt att jag missade syfestivalen. Verkligen otajmat att jag precis flyttat från gbg.... Men kul att ändå få ta del av alla andras fynd! Så fina saker du kom hem med! <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh vad tråkigt, hoppas du kan gå nästa gång istället ;) Tack!! Blev faktiskt väldigt nöjd med dem <3

      Radera
  3. Kul med Syfestival! Jag ska åka på Syfestivalen i Stockholm i slutet av oktober tillsammans med några från mitt stickcafé. Jag har aldrig varit där tidigare, så det blir spännande att se vad det finns. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det kommer nog blir jätte kul! Det är så mycket roligare att gå dit tillsammans med någon och titta, än att gå där och strosa ensam ;)

      Radera
  4. Fina fynd! Tror g att den där boken är trevlig att äga!

    SvaraRadera

Jag sätter stort värde på alla era kommentarer! Om du inte vill kommentera som Anonym kan du välja alternativet "namn/url" under kommentera som. Där fyller du bara i ditt namn och skriver din kommentar, så är det bara att publicera den sen. Vill du även få mejl om svar på din kommentar klickar du bara i rutan "Avisera mig" innan du skickar din kommentar.