måndag 22 augusti 2016

Stickmarkörer av pärlor

När Montly Makers presenterade månades tema Pärlor visste jag att jag skulle delta med något projekt, men med vad var frågan. Efter lite grubblande kom jag fram till att något som en stickare alltid är i behov av är stickmarkörer. Så jag gjorde några olika stickmarkörer.

Från början tänkte jag göra tre markörer som det stod sticka, avig och räta på. Men eftersom att mina bokstavspärlor saknade å,ä och ö fick jag hålla mig till de engelska sticktermerna istället. (Knit = Sticka/rät maska, Slip = Lyft maska, Purl = Avig)




Sen gjorde jag även sex snögubbes liknande markörer i några olika färger.

 
Detta är mitt bidrag till Monthly Makes Augusti, på temat pärlor.

7 kommentarer:

  1. Men guuud vad kul idé! Bara att göra egna markörer med pärlor är ju helt fantastiskt, och att dessutom skriva små instruktioner på dem. Genialt! Ett av mina favoritbidrag på det här temat, lätt :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Alicia!! Blev så himla glad när jag läste din kommentar <3

      Radera
  2. Så fina! Och smart att göra egna, jag behöver några och nu vet jag hur jag ska få några :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Jag tycker verkligen du skall prova på att göra egna ;)

      Radera
  3. Så himlans smart! Gillar verkligen bidrag som också är till nytta och detta var ju på pricken ett sånt!

    SvaraRadera

Jag sätter stort värde på alla era kommentarer! Om du inte vill kommentera som Anonym kan du välja alternativet "namn/url" under kommentera som. Där fyller du bara i ditt namn och skriver din kommentar, så är det bara att publicera den sen. Vill du även få mejl om svar på din kommentar klickar du bara i rutan "Avisera mig" innan du skickar din kommentar.