lördag 25 februari 2017

Fynd från bokrean

Efter att nästan inte ha läst något på flera år, återupptog jag läsandet förra året och lyckades läsa ut cirka 25 böcker utöver den obligatoriska kurslitteraturen. Och i år har jag redan lyckats läsa ut 5 böcker och jag är redan ganska säker på att jag kommer läsa fler böcker i år än vad jag gjorde förra året. Därför kändes det som ett ganska självklart val att gå in på bokrean för att fynda lite nya böcker.

https://www.flickr.com/photos/146549513@N08/32271236243/in/photostream/

Efter en botanisering på rean kom jag hem med Fyren mellan haven av M.L. Stedman och Män utan kvinnor av Haruki Maraka. För ett par veckor sedan blev jag rekommenderad att Fyren mellan haven  av en kompis, så det kändes ganska självklart att köpa den när jag hittade den på en av reahyllorna. Medan novellsamlingen av Haruki Maraka – till skillnad från den andra boken – var mer av ett spontanköp eftersom jag köpte den för att titeln lät lite rolig.

https://www.flickr.com/photos/146549513@N08/32959654851/in/dateposted/

Har ni köpt några spännande böcker på bokrean?

13 kommentarer:

  1. Låter som bra fynd! Själv gick jag inte ut på bokrean, men väntar på att få hem Stanna av Flora Wiström som jag velat läsa ett bra tag! Hoppas den är lika fin som omslaget, och att du också gillar dina nya böcker!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det låter som en väldigt spännande bok (jag googlade den), den åker nog upp på min att läsa lista :)

      Radera
  2. Åh, jag gick lite over the top och fyndade 10 böcker på rean! ;) Det blir en riktig läs-vår alltså...eller förmodligen ett lär-år!! Fyren mellan haven tyckte jag om! Den var lite långsam i början innan själva intrigen kom igång, men sen va den jätte intressant och väldigt fin!

    SvaraRadera
  3. Kikade också in på bokrean förra veckan men kom bara hem med två barnböcker till Elton. Jag har nämligen så lätt att ibland bara gå efter omslag och pris och då kan en komma hem med massa kassa böcker :P

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det känner jag verkligen igen mig i, jag höll på att komma hem med betydligt fler böcker men jag valde faktiskt att lägga tillbaka de flesta av dem.

      Radera
  4. Åh bokrean! När jag bodde hemma hade vi alltid tradition att gå upp tiiidigt dagen när bokrean öppnade, åka in och köpa böcker och sedan gå på café och äta frukost innan skolan. SÅ mysigt! I år när jag bor ute på landdet får vi se om jag tar mig in på nån bokrea!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Er bokrea-tradition låter så himla mysig :) Hoppas du kom iväg till bokrean och hittade några bra böcker!

      Radera
  5. Kul med bokfynd! För mig blev det två nya syböcker i år i hopp om att hitta lite inspiration :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh vad kul med syböcker! Försökte också hitta några i den sektionen, men tråkigt nog fanns det inga som fångade mitt intresse :/

      Radera
  6. Vad kul att du verkar så läs-peppad :D Vill gärna ha recension av Fyren mellan haven sedan, har varit nära på att börja läsa den flera gånger men det har hela tiden varit något som tar emot lite så har jag börjat på någon annan. Så skulle vara fint att höra ifall den är värd tiden eller om det är bäst att skrota den helt, haha!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det tycker jag med, jag saknade verkligen läsningen under den perioden jag inte gjorde det. En recension av boken skall jag nog kunna fixa ;)

      Radera
  7. Läste "Fyren mellan haven" vid nyår. Så otroligt bra bok tycker jag! :D
    Vill se filmen sen också :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh vad kul att du gillade den! Ser verkligen framemot att läsa den :)

      Radera

Jag sätter stort värde på alla era kommentarer! Om du inte vill kommentera som Anonym kan du välja alternativet "namn/url" under kommentera som. Där fyller du bara i ditt namn och skriver din kommentar, så är det bara att publicera den sen. Vill du även få mejl om svar på din kommentar klickar du bara i rutan "Avisera mig" innan du skickar din kommentar.