lördag 22 oktober 2016

Hermannakrage

I början av veckan drog en knit-along av Erika Åbergs Hermannakrage igång på instagram och jag var inte sen att haka på. Kragen är ett väldigt lättstickat och snabbstickakt mönster, så jag blev klar på mindre än en vecka. Den blev något tajt men spelar det ingen större roll då den uppfyller sin primära funktion som är att värma. Ni kan följa knit-alongen på hastagen #hermannaKAL på instagram.



Mönster: Hermannakrage av Erika Åberg
Garn: Solkustens Spinneriverkstads 2 trådig Gotland i färgerna mörkgrå och naturvit
Stickor: 4,5 mm



Detta är ett bidrag till Syppepen #55 på temat Höstpresent

13 kommentarer:

  1. Men NEJ vad fin!! Tack snälla för tipset! Ska kolla upp knitalongen och leta igenom garnförrådet efter passande nystan bums!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det tycker jag verkligen att du skall göra!

      Radera
  2. Så himla fin och mysig!! Habegäret kickade in på en gång. Har aldrig riktigt trivts med halsdukar så tror det här kan vara ett superalternativ.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Jag tycker det är ett väldigt bra komplement till en halsduk, man slipper liksom det där bylsiga runt halsen som blir när man har en halsduk ;)

      Radera
  3. ååh så skön den ser ut att vara!

    SvaraRadera
  4. Oj, vad fin!! Gillar verkligen mönstret!!

    SvaraRadera
  5. Trevligt mönster! Kanske något jag borde sticka? :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det tycker jag verkligen att du skall göra!

      Radera

Jag sätter stort värde på alla era kommentarer! Om du inte vill kommentera som Anonym kan du välja alternativet "namn/url" under kommentera som. Där fyller du bara i ditt namn och skriver din kommentar, så är det bara att publicera den sen. Vill du även få mejl om svar på din kommentar klickar du bara i rutan "Avisera mig" innan du skickar din kommentar.